eccentric_base_2

Base-core trening – odličan alat za izvrsne rezultate

Sve više profesionalnih sportaša se okreće holističkom base-core treningu koji se temelji na Stott Pilates tehnikama, posebno se fokusirajući na duboke mišiće trupa.  U odnosu na klasične treninge snage, base–core trening se temelji na prirodnim sljedovima korištenja mišića čime se poboljšava stabilnost i poravnanje. Pilates u base-core treningu pomaže u razvoju snage cora, povećava fleksibilnost, pomaže u rehabilitaciji nakon ozljeda i stvara stabilnost u cijelom tijelu.

Inače B.A.S.E. označava Basic Assesment and Strategy Evaluation što govori o važnosti temeljne procijene i evaluacije svakog polaznika jer je to osnova iz koje jedino možemo graditi uspješan i siguran trening.

Kako mi ne možemo odoljeti širenju vidika i smatramo da novo znanje može pridonijeti razvoju i zadovoljstvu naših polaznika, Maja, Igor i Danijela su bili prošli vikend na edukaciji u Ljubljani gdje je  sjajnu Sally Belanger ugostio studio Peti element.  Zahvaljujemo se Špeli Jakša na odličnoj organizaciji i prijateljskoj atmosferi i okruženju. Uistinu smo uživali.

eccentric_base_majadanijelaigor

Sally je co-founder Inside-Out Traininga i jedna od najvećih svjetskih liderica kada se radi o core treningu. Njezino znanje temeljeno je na anatomiji, biomehanici i analizi pokreta.

Sally i Tim, njezin kolega i co-funder Inside-Out Traininga, osmislili su ovaj program koji primarno potiče instruktore da razmišljaju o svakom individualnom polazniku. Oni smatraju, a što je i istina, da ne postoje dva ista tijela ili dvije osobe koje se kreću na isti način, odnosno, da individualni obrasci pokreta čine veliku razliku pri uspješnom programiranju treninga. Stoga, umjesto hrpe različitih vježbi iz kojih se može birati što primijeniti na koji sat treninga, oni potenciraju korištenje potvrđenih praksi i istraživanja kako bi kreirali vježbe koje u potpunosti odgovaraju određenom polazniku i njegovim ciljevima.

eccentric_base_sally2

Kako svaka edukacija, pa tako i ova, potvrđuje da mi radimo već dugi niz godina ono što se mogu nazvati svjetski trendovi, a mi smo do toga došli kroz praksu, iskustvo, konstantnu komunikaciju s našim klijentima.

Smjernice koje smo prošli i razradili na ovoj edukaciji su sljedeće:

  • Kako procijeniti kako različite vježbe utječu na obrasce pokreta
  • Alate za procjenu izbora vježbi i pokreta
  • Modifikacija vježbi za svakog individualnog polaznika
  • Izrada precizne analize pokreta svakog individualnog polaznika
  • Najnovija istraživanja, potkrijepljena dokazima i testiranjima, na području biomehanike i fiziologije

 

eccentric_base_1

Često čujemo od novih polaznika da su išli na razne treninge 3 ili 4 puta tjedno, no rezultati jednostavno nisu odgovarali uloženom trudu. Budu nezadovoljni pa mijenjaju dodatke prehrani, težine opterećenja, trenera, dvoranu no često je potrebno samo promijeniti način na koji se primjenjuju te vježbe i prilagoditi ih vašem tijelu i vašim ciljevima.

Ono što se mi pitamo svaki dan i to više puta na dan:

  • Što nije u redu s izvedbom vježbe kod određenog polaznika i kako to možemo popraviti?
  • Koje vježbe ili pokrete trebam uvrstiti u trening kako bi se popravilo klijentovo stanje?
  • Treba li klijenta uopće učiti određenu vježbu?

Korištenjem ovog sjajnog pristupa treningu, koji uključuje Pilates vježbe za jačanje corea kao ključne komponente, utječemo na grupe dubokih mišića i lokalne stabilizatore koji su ključni pri kontroli pokreta zglobova i održavanju stabilnosti zglobova. U suprotnom, odnosno, pri nebalansiranim treninzima, dolazi do ozljeda zglobova što ima veliki utjecaj u daljnjim aktivnostima i izvedbama.

eccentric_base_4

Bitna je i fizička osviještenost koji polaznik dobiva kroz anatomiju base-core treninga, što može pomoći pri kontroli pokreta i povećanju same svjesnosti o svome tijelu.

Trening se temelji na razvoju kinestetičke osviještenosti tijela, odnosno, gdje se ono nalazi u vezi sa samim sobom i svijetom oko njega. Fokusiramo se na dobru posturu i poravnavanje, što će pomoći svakom polazniku u njegovom ili njezinom individualnom izvršavanju pokreta na što bolji i efikasniji način, istovremeno smanjujući nepotrebno opterećenje na mišiće i zglobove. Posebne vježbe za snagu su namijenjene mišićima oko zglobova kako bi sinkronizirali parne mišiće na potporu zgloba.

U nekim sportovima, kao što su rukomet, košarka, golf, nogomet i slično, često vidimo dominantnu stranu tijela dok u sportovima kao što su trčanje ili triatlon, su pokreti u sagitalnoj ravnini.

Base-core trening pomaže u jačanju i stabilizaciji svih pokreta, kao i u balansiranju obje strane tijela, što uvelike poboljšava sposobnost sportaša ili rekreativca da učinkovito izvodi repetitivne vježbe visokog intenziteta.

Jedan od poznatih sportaša koji se služi ovakvim tehnikama je Tom Brady, igrač američkog nogometa i peterostruki osvajač Super Bowla. Ima 39 godina i iako bi trebao biti gotov s karijerom, on se osjeća i igra bolje nego kada je bio 25 godina. Uvjeren je da je njegovo tijelo spremnije, lakše se oporavlja i nema ozljeda baš radi treninga koji uključuju ove tehnike.

Ako vas zanima više o ovoj temi, javite nam se u Studio Eccentric.

.eccentric_base_maja

eccentric_base_igor

eccentric_base_danijela

 

 

Tags:

Leave a Reply