maja na softici

Duboka masaža trbušnih mišića

U današnjem postu naučit ćemo vas kako osvijestiti i masirati naše abdominalne mišiće pomoću mekane lopte, čime ublažavamo napetost i stres, poboljšavamo držanje i disanje, a možemo i omekšati, duboke, unutarnje trbušne ožiljke od operacija.

woman jump

Sekvence su odličan alat za zagrijavanje prije početka vježbanja, jer povećavaju protok krvi u sva područja koja masiramo. Sekvence također pomažu u pojačavanju propriocepcije i svijesti u područja tijela koja su podložna ozljedama uslijed loše cirkulacije, starih ozljeda, ožiljaka ili kronične napetosti.

Rad sa loptom predstavlja mikro istezanje u područja miofascije (ovojnica koja omotava mišiće) koja su postala „slijepljena“  zbog ozljede, nedovoljnog korištenja, loše prehrane, ožiljaka, emocionalnog zadržavanja i brojnih drugih razloga.

Ukoliko postoji restrikcija ili adhezija (prianjanje, srastanje) u određenim dijelovima vaše miofascije, mišić ne može funkcionirati u potpunosti, niti to mogu zglob(ovi) na koje se taj mišić hvata. Masaža loptom  pritišće, gnječi, vrši kompresiju te opušta mišiće i povezana fascijalna tkiva koja su postala slijepljena jedna s drugima. Sva ta prodiranja u tkivo povećavaju cirkulaciju u tom dijelu tijela, što ima za posljedicu rehidrataciju toga područja.

Rad sa mekanom loptom ukazat će nam na dijelove tijela u kojima postoji bolnost ili mišićni disbalans. Kao opće pravilo, ukoliko ne možete udahnuti puni, normalni udah, ili ste preduboko ili morate pomaknuti loptu na susjednu točku. Ukoliko se bolnost pojačava ili i dalje ostaje ista čak i kada pomaknete lopticu sa toga mjesta, tada je najbolje potražiti profesionalnu pomoć (nikada nemojte koristiti lopte izravno na mjesto gdje se nalazi modrica, svježi ožiljak ili slomljena kost). No međutim, ukoliko bol koju osjetite je na granici nelagode, tada ublažite pritisak ili se odmaknite još dalje od područja boli.

Kada spomenemo core, velika većina pomisli na sixpack, savršeno isklesane abdominalne mišiće i mišiće leđa.

abs

Ali core predstavlja puno više od onoga što vidimo izvana.  Čine ga mišići zdjeličnoga dna, dijafragma, transversus abdominis, multifidus, segmentalni psoas, obligusi, quadratus lumborum,gluteus maximus, medius, minimus, erector spinae, rectus abdominis, površni psoas, aduktori brevis i magnus, pectineus.

misici abdomena

Primarna uloga mišića cora je stabilizacija, a stabilnost cora nije određena snagom abdominalnih ili leđnih mišića niti bilo kojih drugih nego je rezultat optimalne regulacije IAP –  Intra Abdominal Pressure odnosno, intra abdominalnog tlaka koje inicira glavni mišić cora, a to je dijafragma.

No, krenimo redom, iznutra :)

Danas ćemo osvijestiti i masirati naše trbušne mišiće, te na taj način pomoći dijafragmi u njenoj funkciji kreiranja stabilnosti trupa,  pomoću mekane lopte. Masiranjem mekanom loptom, opustit ćemo abdominalnu muskulaturu, omekšati napeta područja ožiljaka od operacija, ublažiti stres i napetost.

Ovu metodu masaže sa mekanom loptom osmislila je Jill Miller, u sklopu YogaTuneUp metode, koja je došla do zaključka da osim što masažom masirate i opuštate abdominalnu muskulaturu, između ostaloga, stimulirate i živac vagus. Živac vagus je snop živaca koji proizlazi iz vrha leđne moždine i aktivira različite organe kroz tijelo kao što su srce, pluća, jetra i probavni organi. Također, on se naziva i Živcem suosjećanja jer se aktivira svaki put kada smo dirnuti nečijom dobrotom, kada se raznježimo u društvu osoba koje volimo, čujemo glazbu koja nam se sviđa i slično. No, on se aktivira i kada vježbamo disanje ili kada meditiramo.

Pozitivne strane masaže abdominalne regije:

  • smanjuje stres i napetost
  • poboljšava držanje i disanje
  • smanjuje duboke ožiljke tkiva
  • pomaže otpustiti metabolički otpad
  • otvara trbušnu šupljinu kako bi se otpustila energija
  • vraća harmoniju digestivnog sustava
  • smanjuje napetost donjeg dijela leđa, trbušnih mišića i zdjelice
  • stimulira digestivni proces
  • stimulira centre vitalne energije
  • pomaže kod probavnih smetnji i zatvora
  • pomaže kod bolova kralježnice
  • poboljšava tonus trbušnih mišića
  • poboljšava cirkulaciju i prokrvljenost organa trbušne šupljine

 

Službeno medicinsko istraživanje za dobrobiti ležanja i rolanja na lopti ne postoji, no rezultati su jasni: svakodnevno korištenje može dobro utjecati na naš organizam.

To je i razlog zašto u Eccentric studiju skoro svaki trening započinjemo i završavamo masažom lopticama.

Kada ste zabrinuti i pokušavate udahnuti duboko kako biste smanjili napetost, napeti i stisnuti trbušni mišići vam to ne dozvoljavaju i otežavaju potpuno udisanje i izdisanje. Ali kada ležite na podu, licem prema dolje, s loptom postavljenom ispod trbušnih mišića, pritisak će vas natjerati da postanete svjesni napetosti koja inhibira cijeli raspon pokreta u mišićima disanja.

anxiety

Ležanje i rolanje na lopti također može poboljšati držanje tijela. Pritiskom lopte na trbušne mišiće dolazimo u kontakt s nesvjesnom napetosti koju držimo duboko u svom coru. Ako uspijemo otpustiti tu napetost, biti će puno lakše i jednostavnije ispraviti loše držanje.

lose drzanje

Redovnim korištenjem masažne lopte možete razbiti priraslice i duboke ožiljke od operacija, uključujući carski rez, operacije žučnog mjehura ili slijepog crijeva. Kada imamo unutarnje ožiljke, dolazi do kompenzacije unutar mišića cora što utječe na na disanje i držanje. Ako djelujemo na takve ožiljke, mišići koji kompenziraju sve manje rade ono što nije njihov zadatak i su sve slobodniji, što pozitivno utječe na držanje i disanje.

Pa, krenimo sa rolanjem na lopti :)

Ukoliko ste imali nedavno operaciju ili trpite veće bolove, svakako provjerite sa svojim liječnikom  prije nego krenete sa bilo kakvim vježbama!

Treba vam mekana lopta srednje veličine (tzv. softica) ili za početak koristite mali jastuk, smotani ručnik, dječju loptu ili vrećicu punjenu rižom. Prostirka za vježbanje, tepih ili parket, sa dovoljno mjesta da se možete ispružiti, će biti sjajni ako možete ležati, a u protivnom, vježbe možete raditi i uz zid.

loptica

Radite polako i osluškujte svoje tijelo. Nerijetko ovakve vježbe mogu otključati emotivne reakcije. Nemojte se uplašiti ako vas preplave negativni valovi ili vam čak dođe da zaplačete, a može vam se dogoditi i da se od srca nasmijete…prepustite se i samo promatrajte što se događa.

Nakon nekog vremena više nećete moći zamisliti dan bez masaže vašeg abdomena uz pomoć ove fantastične metode.

Leave a Reply