pregnant-745381_1280

Vježbanje u trudnoći – 25 razloga za i niti jedan protiv

Vježbanje u trudnoći podiže raspoloženje i priprema vas za trudove i sam porod, ali važno je vježbati s oprezom.

Prije svega, prvo i obavezno je posavjetovati se s liječnikom koji vodi vašu trudnoću preporuča li vježbanje i koji oblik vježbanja!

Ako se niste aktivno bavili sportom prije trudnoće, vježbe moraju biti prilagođene vašim mogućnostima. Ako ste se bavili sportom i imate urednu trudnoću, možete nastaviti sa svojim treninzima uz modifikacije kako vaša beba napreduje.
pregnant-1245703_1280
A zašto vježbati za vrijeme trudnoće – dajemo vam 25 razloga :)

  1. Trudovi i porod mogu biti jednostavniji
  2. Manje skupljenih kilograma viška
  3. Smanjuje se rizik od dijabetesa
  4. Vježbanjem se podiže raspoloženje
  5. Smanjuje se mogućnost bolova u leđima
  6. Smanjuje se mogućnost zatvora
  7. Imati ćete više energije
  8. Možete uživati u većoj fleksibilnosti radi lučenja Relaxina, hormona koji opušta zglobove
  9. Vježbanjem smanjujete mogućnost interventnog poroda
  10. Dobiti ćete pozitivnu pažnju
  11. Manje ćete se osjećati kao trokrilni ormar, a više kao sexy mama
  12. Porod može biti kraći
  13. Naučiti ćete kako se opustiti
  14. Vaše tijelo će lakše surađivati s vama
  15. Možete smanjiti mogućnost oticanja nogu
  16. Možete smanjiti jutarnje mučnine
  17. Možete prenijeti radost vježbanja na svoje dijete
  18. Lakše ćete se vratiti u normalno stanje nakon drugog stanja
  19. Osjećaj postignuća i samouvjerenosti će se odraziti i na druge dijelove vašeg života
  20. Vaša beba može imati zdravije srce
  21. Možete spavati bolje
  22. Susresti ćete druge buduće majke na treningu – razumijevanje, razmjena iskustava :)
  23. Možete smanjiti rizik od prijevremenog poroda
  24. Možete izbjeći postnatalnu depresiju
  25. Osjećat ćete da imate više kontrole nad svojim tijelom i mislima

Najjednostavnija vježba za buduće majke je hodanje. Hodajte, hodajte, hodajte! Hodanjem snažite srce i pluća te povećavate stabilnost. U veoma rijetkim slučajevima se hodanje ne preporučuje, većinom radi održavanja trudnoće, ali velika većina budućih majki smije i može hodati.
Veoma dobre rezultate daju pilates i/ili yoga za trudnice jer snaže cijelo tijelo, s naglaskom na core, a istovremeno djeluju opuštajuće i smirujuće.

women-1621278_1280
Vježbe u vodi su sjajne no nema u svim gradovima mogućnosti za takve treninge, a i većina trudnica izbjegava bazene radi mogućnosti infekcija.
Dizanje utega nije nepoznanica u trudnoći no ono mora biti pod nadzorom stručnih osoba. Ukoliko se dobro provodi, takav trening osnažuje cijelo tijelo i daje tonus mišićima što osigurava brži povratak tijela u prijašnje stanje.

pregnancy-335689_640

Kod nas u Eccentricu, naše trudnice imaju posebno osmišljen program koji objedinjuje sve preporučene načine vježbanja. Tim programom jačaju se duboki mišići abdomena, duboki mišići oko kralježnice i zdjelice, popravljase držanje, smanjuju bolovi u leđima i utječe se na poboljšanje ravnoteže. Benefiti ovog programa su i pravilna mehanika disanja, sigurna mobilnost, održanje mišićnog tonusa, bolja cirkulacija i relaksacija. Rezultati ovog treninga očituju se u lakšem porodu, ugodnijoj trudnoći i bržem oporavku poslije poroda.
Dakle, osim ukoliko liječnik nije tako savjetovao, ne postoji razlog protiv vježbanja u trudnoći. Uz malo truda i znoja, dočekajte najljepši dan, kada ćete vidjeti svoju bebu, fizički i psihički spremne!

baby-22079_1280

Tags:

Leave a Reply